Roest op achterspatbord verwijderen


Al een jaar of 2/3 geleden zag ik bij het wassen van de MX5, een klein bobbeltje in de lak. Deze zat net achter het achterwiel, boven het kunststof kapje van de 2 delige spatlap.

Dit plastic kapje wordt d.m.v. een metalen klemmetje op het spatbord bevestigd. In de loop der jaren wordt door die klem de lak beschadigt en komt blank metaal vrij.

 

Ik wil geen plamuur op de auto, daarom laat ik er een nieuw stukje metaal inlassen. Dit is vakkundig uitgevoerd door een lokaal schadeherstelbedrijf.


Op de eerste foto hierboven is te zien wat ik met het kleine plastic kapje bedoelde. Het spatscherm bestaat bij onze  MX5 uit twee delen, bij een ander types is dat maar 1 deel welke wat langer is. Maar het is keurig hersteld met weer goeie grond en laklagen erover heen. Hierdoor kan het metalen klemmetje er weer veilig vast op gezet worden. 



Je moet hem wel onderhouden, kost wat, maar heb je ook wat. Anders wordt het geleidelijk aan een ouwe roestbak, en dat wil ik voorblijven.


Ik was nog bang dat er kleur verschil zou zijn tussen de oude en nieuwe laklaag. Maar de kleurmenger heeft dat heel goed gedaan en is er van de herstelwerkzaamheden niets meer te zien.